Hikaye 1 – Hafiye

Askere gitmeden önce en yakın arkadaşlarıma bıraktığım vasiyet şöyle birşeydi:

“Eğer askerden döndükten sonra 1 yıl içerisinde evlenebileceğim bir hatun bulamamış olursam, kamu yararına üstüme kireç döküp beni gömün”

Vasiyetimdeki kötü sona uğramamak için asker dönüşü hemen çalışmalara başladım. Baş destekçim validem bir arkadaşının kızından bahseder ancak sadece kızın ebeveynlerinin adını ve soyadlarını bilmektedir. İnternetten herşeyin bulunabileceğini düşündüğünden sen bi bak bulursun der. Ben de meslek taassubundan mütevellit kızın babasından kardeşlerinden tahmini yaşından yola çıkarak sosyal medyanın da desteğiyle ismini okulunu arkadaşlarını ve dönemini buldum.

Baktım ki hatun kişinin 2 hafta sonra mezuniyet töreni var. Hemen o tarihte üniversiteye girişleri ve detaylara hakim olmak adına fotoğrafları çekmek üzere bilimum lensleriyle birlikte bir adet nikon d90 ayarladım. Tören günü geldiğinde başlama saatinden 30 dk önce kızın mezun olduğu bölümdekilerin oturacağı yere göre en iyi açılı noktaya konuşlandım. Yalnız herkes bölümüne göre yerine oturana kadar, kızı hiç görmediğim için, tesettürlü bi dünya arkadaşın resmini çektim. Derken herkes yerine oturdu ben doğru kızı sonunda buldum bir iki fotoğrafını çektim ve pek bi beğendim. Haliyle sonrasında deklanşöre basma sayım bir hayli arttı.

Derken kepler fırlatıldı amfiden çıkıldı, herkes ailesiyle sarılmalar fotoğraf çektirmeler vs. ben de tabi takipteyim. Sarılma faslı biterbitmez kızımızın telefonuna bir mesaj geldi, izin isteyip ailesinden ayrıldı. yeni mezun nurcu tipli bir elemanla iki kelam ettiler derken arkadan sakallı yaka bağır açık bir vatandaş kıza ce e yaptı kız panikledi ne yapacağını bilemedi döndü objektifimle gözgöze geldi ve ailesinin yanına gitti. Bu anektottan sonra fazlasıyla kıllandım.

Akabinde gelen makam arabasına kızımız binip gitti. Anne ve babası da otoparka benim  eşliğimde yürüdüler. Sonra herkes arabasına gitti. derken üniverstenin çıkışına giden uzun ıssız bir yolda giderken yanına yanaştığım arabanın içinde kızın ve bi cümle ailesinin olduğunu görmem le 1 dk kadar yanyana gitmemiz bir oldu. Asıl şaşırdığım konu ise annemin ben askerdeyken kızın annesine fotomu göstermiş olması ve kayınvalide adayının bizim arabayı plakayı biliyor olmasıydı. Yanlış istihbarat ilk defa burada yakama yapıştı.

Sonraki safhalarda annem üzerinden kıza talip olma faslı çeşitli bahaneler sonrası kızın dedesine teyzesine beni zorla evlendirmek istiyorlar ama ben istemiyom diye ağlamasıyla son buldu. Kızın ailesinin beni şiddetle istemesine rağmen. Derken aradan 1 ay geçti ve hatun kişi üniversiteden sevgilisi ile nişanlandı. ilk yıkımımı ilk denememde yaşamış olmak pek hoş olmadı ama vizyonumu açarak gelecekte karşılaşacaklarıma bir nebze olsun ışık tuttu.

dipnot, Allah ın işi bizim şirkette kendisiyle bir iki defa karşılaştık, kendisini kesen bu karizmatik erkeği neren tanıdığını çıkaramadığını belli eden bakışlarını unutamıyorum, çok güzel gözleri vardı zira.

Categories: Uncategorized | Tags: , , | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

