Hikaye 2 – Abimin Aşkısın

Hayatta insanın başınca çok acayip, hiç beklenmedik işler gelebiliyor.Evlilik süreci de hayat akışının bir parçası olduğunuzdan başınıza gelecek envai çeşit işe hazırlıklı olmak lazım. Bu işlerden biri başımıza geldiğinde endişelenmek, korkmak üzülmek vesaire bir çok tepki verebiliriz. Ama bence bu durumlarda yapılacak en güzel şey, ilk şoku atlattıktan sonra, işi biraz dalgaya vurmak, ti ye almak ve hatta ufaktan eğlenmektir. “Ne yani başımıza bir iş gelecek ve eğleneceğiz öyle mi?” dediğinizi duyar gibiyim. Başına iş gelmesi iyi birşey değil tabiki hatta kötü çok kötü değil mi? Peki o zaman evlilik sürecinde bir erkeğin başına gelebilecek en kötü şeylerden biri sizce ne olabilir? Ya evlilik yolunda abinizle yolunuz kesiştiyse ne yapacaksınız ? Neler yapılabileceğini buyrun okuyalım.

İş icabı, zaman zaman, farklı şehirlere seyahat etmem ve bir süre orada kalmam gerekiyordu. Yine bir iş seyahati için gittiğim İstanbul’ dan Ankara’ ya dönmek için gece 01:00 otobüsüne binmiş ve adetim olduğu üzere yol boyunca uyumuştum. Özellikle motorlu araçlarda; arabada, otobüste, uçakta ve hatta gemide uyuma üzerine uzmanlığım olduğunu söyleyebilirim. Ama tabi bu şekilde bir uykuya ne kadar uyku denirse. Uyandığınızda kesin bir yerleriniz tutulmuş, ağrımış ve üzerinizden sanki tır geçmiş gibi yorgunsunuzdur. İşte tam da böyle bir uyku sonrası kendimi zar zor eve atmış, ailemin hoşgeldin faslından sonra hemen dinlenme arzusuyla pek sevgili odama, yatağıma koşmuştum. Lakin bu koşu sırasında ev ahalisinin valiz toplama telaşı içerisinde olduğu da gözümden kaçmadı. Benden habersiz bir yere mi gidiyorlardı acaba diye düşünürken yatağıma sırt üstü uzanıyor haldeydim. Derken muhterem validem odama gelip “E hadi hazırlansana oğlum memlekete gidiyoruz” dedi. Saçma sapan bir uykunun verdiği bir algı sorunu mu yaşıyorum acaba diye düşündüm ilk önce ama sonra baktım ki algımda sıkıntı yok. Annem gayet ciddi bir şekilde “Hadi bekliyoruz kalk kalk” deyince olayın ciddiyetini anladım. Böyle seyahatlerde malesef kaytarma şansım hiç olmaz, çünkü ailenin yegane şöförü benimdir.  Her ne kadar etmeyin eylemeyin desem de çoktan planlar yapılmış, yolculuk için azıklar hazırlanmış ve hatta yola çay yapmak için içi sıcak su dolu termos bile ayarlanmıştı. Neyse iş başa düştü yine deyip hazırlandım ve nihayet yola çıktık. Arabada her şekilde uyuma konusunda ileri seviye uzmanlığı olan ben, otobüs yolcuğunun verdiği onca yorgunluğunun üstüne, direksiyonda uyumamak için inanılmaz çaba sarfettim. Şarkı mı söyledim, ezberden uzun uzun sureler mi okumadım, validenin ilahilerine eşlik mi etmedim neler neler…Bedenimle girdiğim uyku savaşlarından galip gelerek kazasız belasız memlekete ulaşmayı başarmıştım. Memleketteki evimize ulaştığımızda komple bedenim aşırı yüklemeden dolayı dumura uğramış bir haldeydi. Özellikle beynim bir sis bulutu içerisinde süzülüyor gibiydi, bir nevi rüyadayım ama rüyayı kontrol edebiliyorum gibi bir haldeydim. Kendimi eski, metal yaylı bol gıcırtılı somyanın şefkatli kollarına bıraktığımda yaşadığım huzuru anlatamam. Bir gıcırtı sesinin bu kadar güzel gelebileceğine hiç ihtimal vermezdim ama çok güzeldi gerçekten. Tabi bu güzellik ve huzur ortamı hiç de uzun sürmedi her güzel şey gibi bu da bitti…  Derken telefonum çaldı, tanımadığım bir numara. Mesaj sesini duyduğumdaki heyecanın benzerini yaşadım, yine aynı terane; ya kızsa! hadi kız olsun! hadi aslanım ayrıl da gel! gibisinden bir his. Hemen açtım ve tabi ki arayan bir erkek. Nasılsın, iyimisin, işler nasıl birader muhabbeti sonrasında arayan şahsı bir türlü tanıyamadım. Konuşmanın samimiyetinden de sormaya çekindim açıkcası, konuşmanın ilerleyen bölümlerinde kesin tanırım diye düşünüyordum. Ben böyle düşünedurayım muhabbet ilerledi, ilerledi ve telefondaki şahıs aynen şöyle dedi:

-Kardeş seni uzun zamandır tanırım çok sevdiğim, güvendiğim ve mutlu olmasını istediğim bi arkadaşsın. Bizim hatunun arkadaşının bir kardeşi var, ismi Şekerpare* facebook dan bak beğenirsen telefondur msn dir konuşursunuz.Gereken yardımı sağlarız inşallah.”

Bu cümlelerden sonra sadaka verilmiş dilenciler gibi teşekkür etmeye başladım; ” Abi valla biliyosun evlenen arkadaşlar hiç yardımcı olmuyor, ilk sen böyle bir şeye ön ayak oluyorsun gerçekten çok teşekkürler, Allah razı olsun.” gibi cümleler sonrasında bir bakayım ben dedim, vedalaştık ve telefonu kapadım. Hala konuştuğum kişinin kim olduğunu anlamamış olmama rağmen hemen laptopu açtım ve facebook dan Şekerpare ye baktım. Maşallah pek bir güzel, mütevazi ama zevk sahibi görünüşlü biz kızdı, başı açıktı ama olsundu.

İkinci aşama eşi dostu arayıp bu numarayı tanıyıp tanımadığını sormak oldu. Farklı çevrelerden 3-5 kişiyi arayıp numarayı sormama rağmen kim olduğunu bir türlü bulamadım. Son çare 11880 i arayıp numarayı sordum, numaranın sahibinin ismi pek yabancı gelmedi ilk önce. Sonradan çıkardım kim olduğunu ve o an şoka girdim. Arayan abimin lisedeki en yakın arkadaşıydı, ben de tanırdım kendisini. Adam abimin fi tarihindeki numarasını bildiği için benim telefonumu aramış. Bilenler bilir abilerin eskilerini hep kardeşler kullanır. Olayı idrak eder etmez sakata gelmemek adına abimi aradım durumu anlattım esprili bir dille, Allah tan gülmekten yarıldı da kızmadı. Sonra ben bir arayıp konuşayım sonra dönerim sana dedi ve kapattı. Aradan 5 dakika geçti geçmedi yine aynı numara aradı; “Lan sen nasıl adamsın oğlum?!  insan abisinin kısmetine talip olurmu? gider ayak çökecektin kısmete!” gibisinden gülümsemeli bir serzenişte bulundu. Ben de itliğe vurdum biraz, özür diledim ve telefonu da olayı da kapattım.

Velhasıl-ı kelam muhterem biraderim kızı açık olduğu gerekçesiyle beğenmedi, lakin Şekerpare yi kendisine tavsiye ettikleri için de hatun kişi zat-ı şahaneme murdar oldu.

*Şekerpare kızımızın kod adıdır. Bu yolda önüme çıkan her kıza bu şekilde rumuzlar vereceğim.

Categories: Uncategorized | Etiketler: , , , , , | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

