Hikaye 3 – Göstermem

Türk kadınlarında belli bir yaşın üstüne çıkınca etraftakilere kısmet bulma konusunda nedeni bilinmeyen aşırı bir istek oluyor. Bu hikayenin kahramanlarından biri de böyle bir teyzemiz.

Annemin çalışma arkadaşlarından Nuriye* hanım, kocasının kamuda önemli pozisyonda olması sebebiyle geniş ve göreceli olarak elit bir çevreye sahip. Sağolsun kendisi bana ve abime kız bulma konusunda gayet isteklidir. İlk tavsiye ettiği kız, güzeller güzeli, boylu poslu, abdestli namazlı, üniversite son sınıfta, istanbulda bilinen bir yayın evinin sahibinin kızı olan Feraye* idi. Kısmet arama maceramın başlarında olduğum için Feraye ile ilgili bütün övgülü sözlere inandım. Haliyle beklentim ve görüşme arzum tavan yaptı. Nuriye teyzem kızın annesini aradı durumu anlattı, beni biraz övdü. Ferayenin annesi de ben bir kızıma sorayım ona göre hareket ederiz diyerek telefonu kapattı. Ertesi gün tekrar aradı konuştu, olumlu yaklaşımlar sonrası Fotoğraf isteme faslına start verildi.

Hemen yeni çekilmiş kaslı ama efendi fotoğraflarımdan bir kuple annemin supervisor lığında seçilerek facebook da public bir albüme eklendi. Hemen sonra annemleri yeni açılan bir AVM ye götürmek üzere şehrin diğer ucuna gittim. AVM ye girmeden akıllı telefonumu kontrol ettim ve facebook bildirimlerinin çokluğu dikkatimi çekti. Üniversiteden arkadaşım, modern danscı ve aynı zamanda balerin olan bir hatun kişi yeni oluşturduğum albümdeki bütün fotoğrafları üşenmeden beğenmiş.Feriha ve ailesinin görme ihtimalinin verdiği korku ile beğenen arkadaşımı aradım durumu anlattım, biraz süründürse de beğenmekten vazgeçti sağolsun.

Ertesi gün maaile facebook daki fotoğraflarıma bakmış Ferayeler. Aile pek bir beğenmiş beni sağolsunlar, ama kızın resimleri ile ilgili hiç bir hareket yok. Günler günleri kovaladı, Nuriye teyzemin telefonla arayıp kızın resimlerini istemesine rağmen resimler gelmedi. Onun yerine bahaneler geldi ardı arkasına. Bu sıkıntılı bekleme günlerinde Nuriye teyzemden talihsiz bir açıklama geldi. “Benim de kızımın fotoğrafını isteseler ben de göndermem heralde” gibisinden sözler sarfetti. Tabi benim sinirlerimi zıplatmaya yetti bu pervasız sözler, sonuçta kapalı bir kızın resimlerini alıp ne yapabilir di ki bizim gibi insanlar, bu neyin paranoyası neyin yobazlığıydı. Madem böyleydi en başından fotoğraf değiştokuşunu kabul edip benden niye fotoğrafımı istediniz be insanlardı, ama yine de sabrettim bir şey demedim.

Aradan yaklaşık 1 ay geçti, benim halen resim görememiş olmama rağmen; kızın ailesi Ankara ya gelecek ve görüşeceğiz, olamdı ben istanbula gideceğim görüşeceğiz gibisinden saçma sapan muhabbetler annem, Nuriye teyze ve Ferayenin annesi üçgeninde dönüp durdu. Ve sonunda Feraye kızımız, genel olarak evlenmek istemediğini ailesi üzerinden bize aktardı sağolsun. Buna rağmen annemin; “kız şimdi gelse görüşmez misin?”, “biz istanbula gidecez ayaklarına öyle görüşceksiniz” gibisinden söylemleri devam etti. O kadar kızdım kendimi okadar aşşağılanmış hissettim ki hayatımda ilk defa cümle mukaddesatın üzerine yemin ettim.”İsterse afet-i devran olsun, isterse ayağıma gelsin o kızla asla görüşmeyeceğim”  içerikli bir yemin ettim.

Bu macera bana toplamda 2 aya, Feraye ve ailesi, Nuriye teyze ile annemin aşşağılamaları sonucu psikolojik olarak yıpranmama ve güven kaybetmeme mal oldu. Bu vesileyle bu tarz olayları bize yaşatarak şevkimizi kıran, türk kızlarından soğutan, Allah ın emri olan evlilik müessesesini kurmamızı iyice zorlaştıran arkadaşları yine Allah a havale ediyorum.

*Feraye: talip olunamayan hatun kişi, *Nuriye: annemin kankası olan teyzemiz

Categories: Uncategorized | Tags: , , , | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

