Hikaye 4 – Aynısından

Saf temiz kalpli türk annesine din iman entegrasyonu yapıldığında saflık derecesinin ne kadar arttığını her yeni maceramda bir kez daha anlıyorum. Benim annem ve benzeri anneler gerçekten bazen saflığın ötesine geçiyorlar.

Annemin tanıdıklarından biri, hadi bu da *Naciye teyze olsun, yakın zamanda ilahiyat mezunu yeğenini dini bütün bir hatun kişi  ile nişanlamış. Nişan sırasında kızın bir de ikiz kardeşi olduğunu görmüş. Kendinin de itiraf ettiği gibi kardeşini daha çok beğenmişler aslında ama ilk önce diğerini görüp beğendikleri için yapacak birşey yokmuş.

Naciye teyzem sağolsun müstakbel gelin adayının kardeşini bana uygun görmüş ve anneme bahsetmiş. Annem de bana sorduktan sonra kızın bir resmini rica etmiş. Ama tabiki hergün görüşmelerine rağmen Naciye teyzemiz kızın fotoğrafını 10 gün sonra getirebildi. Fotoğraf gelir gelmez annem telefonla arayıp fotonun geldiğini bildirdi. Ama telefonda konuşması biraz garipti, birşey söyleyecek gibiydi ama söyleyemedi. Eve ancak ertesi akşam gelebildim, tabi bu süre zarfında merak katsayım arttı. Annem fotoğrafların olduğu zarfı elime verdi çekinerek, ben iyice kıllandım tabi. Zarfta *Lale ye ait 3 tane resim vardı; ilk resimde gayet şık, zarif ve tesettüre uygun bir elbise içerisinde pek de fena olmayan bir kız bir topluluğun içerisinde ayakta duruyordu. Vay zevkli kızmış maşallah! derken ikinci resme geçtim; resimde Lale nin yanında takım elbiseli bir adam manşetini düzeltiyordu. Allah Allah demeye kalmadan üçüncü resme geçtim; o da ne! Lale ve takım elbiseli adamın nişan kurdelesini mübarek bir amcamız kesiyor. Bu ne böyle anam! diyecektim ki annem gerekli açıklamayı yaptı. “Naciye teyzen nişan fotoğraflarında bize tavsiye ettiği *Jale nin fotoğrafı olmadığı için ikizi olan Lale nin fotoğraflarını getirmiş, ne de olsa ikizler diye düşünmüş.” dedi ben o an güldüm mü ağladım mı bilmiyorum, o dakikalar biraz bulanık.

Tüm bu rezilliğe rağmen anneme gidip kızı ve ailesini ziyaret etmesini söyledim. Annem de hemen Naciye teyzeyle iletişime geçti. Tesadüf bu ya sömestr tatilinde olan kızımızın annannesi tam da o gün rahatsızlanmış ve ailecek bir hafta on gün yanında kalmaya gitmişler, bu sebepten annemin ziyareti bilinmeyen bir tarihe ertelenmiş oldu. Yine günler günleri haftalar haftaları kovaladı, ben de ara ara annemi yokladım bu süreçte. Sonra annem yeni kısmetlerden bahsetmeye başladı, annemde bu işle ilgili garip bir isteksizlik hissettim. Bu sefer ben de biraz ağırdan alıyordum ama annem hiç almıyordu. Sonunda yoğun ısrarlarım sonrasında ağzındaki baklayı çıkardı. Meseleyi babama anlatmış, ki babamın bu işlere karışmasını kesinlikle istemem, babam da “Beni elin amelesiyle muhatap etme.” demiş. Ne alaka diyeceksiniz Jale ve Lale kardeşlerin babası tesisatçılık işinden emekli olmuş bir amcamız. Nasıl olur da din iman naraları atan babam böyle birşey söyler, nerdeyse jr evliya mertebesindeki annem de buna uyar anlamış değilim. Nitekim bizatihi Allah: “Allah katında en üstününüz (soy ve ırkça değil) takvaca en ileride olanınızdır” diye buyurur. Ama bizimkiler sırf kızın babası tesisatçılıktan emekli diye niyetlendiğimiz kısmetten vazgeçebiliyorlar.

Olay bu şekilde kapanır gibi oldu ama aslında kapanmadı. Bir üç beş ay sonra nişanlanan Lale kızımızın düğünü oldu. Bu düğünden bir hafta öncesinden annem beraber bu düğüne gideceğimizi ve kızı göreceğimizi söyledi. Bu nasıl bir dilemmaydı bilemiyorum. Bunu diyen annem düğünden 2 gün önce teyzem ile birlikte İstanbul a gitti! Beni de Telefonla defalarca taciz ederek düğüne gitmemi telkin etti. Başlı başına bir macera olan bu faslı sonraki hikayede detaylı olarak anlatacağım.

Bu maceradan çıkardığım sonuç insanlar ne kadar dinlerine bağlı olursa olsun, ne kadar takva üzere yaşarsa yaşasın evlilik gibi konularda tüm hayatlarına yön veren dinlerinin en önemli ve en temel yaklaşımlarını gözardı edebiliyorlar. Allah bizleri emirlerini ve yasaklarını anlayan ve hayatlarına bilerek uygulayan kullarından eylesin.

*Naciye teyze: annemin kankası, *Jale: talip olamadığımız kız, *Lale: Jalenin evlenen ikiz kardeşi

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , , , , | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

