Hikaye 4,5 – Kumpas

Tesisatçı kızı Jale nin hikayesi hemen öyle sona ermedi, kader cilve cümbüş oyunlarını sergiledi tabi ki..

Jale yi beğenmiş olmama rağmen ailemin saçma da olsa tepkisinden sonra aileler arası çıkabilecek olası sorunları düşünerek risk almaya gerek olmadığına karar vermiştim. Zira Jale kızımız her ne kadar güzel olsa da o kadar da güzel değildi. Tabi bu kanıya kardeşi Lale nin fotoğrafına bakarak varmış olmam da ayrı bir ironi. Neyse aradan yaklaşık 3 ay geçtikten sonra Lale kızımızın düğün günü geldi çattı. İlginçtir bir kaç hafta öncesinden annem düğüne gitmemizi bana dikte etmeye başladı. Ben de kabul ettim, kaybedecek neyim vardı ki? Lakin düğün gününden 2 gün önce muhterem validem İstanbul a gitti, giderken de bana düğüne gitmemi 20 kere tembihledi. Düğünde bana Jale yi gösterecek olan *Naciye teyzem ile iletişim kurup operasyonel destek alacağımı söylemeyi de ihmal etmedi.

Kaderin cilvesi aynı gün; tanıdıkların ve annemin şiddetle tavsiye ettiği başka bir kızımız *Nihal büyük dini içerikli bir organizasyonda görev almaktadır. Aynı organizasyonda görev alan *Nur teyzemiz bana kızı gösterme görevini üslenir sağolsun. Bir günde iki ayrı hatun kişiyi görmeye gidecek olmanın stresiyle öğlen Nur ve Naciye teyzelerime ulaşmaya çalıştım fakat çabalarım sonucu sadece Nur teyzeyle konuşabildim. Kendisi 17:00 daki organizasyondan 15 dk önce gitmemi kendisinin bana Nihali göstereceğini ve Nihal i öven standart övgü cümlelerini söyledi. Gönül rahatlığıyla akşamı beklemeye başladım..

Saat 15:30

Nur teyzemi teyitleşmek için 5. defa aradım. Çünkü görevli oldukları organizasyonun olduğu yerde inanılmaz trafik vardı, açıkçası o kalabalıkta nasıl bir operasyon yapacağımızı merak ettim. 5. aramada telefonumu açtı Nur teyzem panik bir ses tonuyla “Burası çok kalabalık, Nihal de VIP de görevli bizi VIP ye sokmuyorlar. Ama sen yine de gel Nihal uzun bir kız kesin görürsün.” dedi. Organizasyonun yapıldığı spor salonunun 20.000 kişilik kapasitesi olduğu düşünüldüğünde hiç tanımadığım bir insanı boyundan ayırt etmem bekleniyordu resmen. Şakadır heralde dedim tekrar sordum, ama şaka değilmiş. Saat 17:00 daki plan suya düştü.

Saat 17:30

Naciye teyzeyi 3. defa arıyorum, ulaşamıyorum. Ama düğünün yerini biliyorum 19:00 daki düğün planı hala devrede.

Saat 18:30

Naciye teyze ulaşılmazlığını halen koruyor. Birinin hemen insiyatif alması gerek, tabi ki o benim. Arabaya atlayıp düğün salonu kompleksine gittim. Komplekste yanyana 2 düğün salonu var ve hangisi olduğu hakkında hiçbir fikrim yok. Buna rağmen battı balık hesabı birini gözüme kestirip içeri daldım. Tevafuk bu ya girer girmez Jale kızımız endam eyledi, gözgöze geldik erkek tarafı diye düşündü yanımdan geçti gitti. Sonunda Naciye teyzem de telefonunu açtı, yanına gitmemi söyledi. Telefonda beni öyle yönlendirdi ki salonun tam orta yerinde durdurdu. Normalde ufaklıkların koşturması gereken pistte tek başıma dikilmeye başladım, derken Naciye teyze yanıma geldi. Jale yi övücü sözler söyledi tabi klasik, başkası olsa tavsiye etmem gibi sözler söyledi. Artık beni oyaladığını düşünmeye başlamıştım ki salonun girişinde misafirleri karşılayan Jale nin anne babası ve erkek tarafından kişileri parmakla gösterip bana tanıttı. Bu arada erkek tarafının annesi olan Naciye teyzenin kardeşi bizim tarafa bakarak ablasıyla göz teması kurdu, saniyesinde süzüldüğümü farkettim. Naciye teyzeye teşekkür edip sote bir yer bulmak üzere yanından ayrıldım. Jale kızımız salon girişinde ailesiyle birşeyler konuşmaktaydı, girişin diğer tarafında potansiyel erkek kardeşler konuşlanmışlardı. Dikkat çekmeden Jale yi biraz süzmem gerekiyordu, klasik telefon numarasını devreye soktum. Sessize alınmış telefonla konuşuyormuş gibi yapıp sağa sola yürürken bir yandan da Jale kızımızı süzüyordum. Detay incelemeye başlamıştım ki Naciye teyzenin kardeşi Jale nin kolundan tuttu bana doğru bakarak birşeyler söyledi. Ben hemen uyandım kumpasın tam ortasında olduğumu farkettim. Jale tam bana doğru dönerken ortamdan uzaklaştım.

Naciye teyzemin benimle pistin ortasında konuşması kardeşiyle göz teması kurması vb. olaylar aslında beni birilerine göstermek için olsa gerekti. Beni kesen diğer kızların Jale ile aynı masada oturmaları, Naciye teyzenin kardeşinin beni göstermesi.. Tüm bunlar beni kız tarafına göstermek için yapılmış bir kumpas gibiydi. Naciye teyzenin günahını aldım ve ortamdan uzaklaştım.

Sonuçta yine hiç birşey olmadı. Ben yine risk almak istemedim, tesisatçı kızı Jale halen beklemede. Tabi nişan evlilik bir iş başına gelmediyse…

*Nur teyze annemin öğrencisi, *Naciye teyze annemin kankası,*Jale zarif gelin adayı, *Lale Jale nin evlenen ikizi *Nihal uzun boylu gelin adayı

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

