Hikaye 6 – Arkadaşımın Aşkısın

Aileniz belirli bir cemaate yakınsa, çevreniz de ister istemez belirli insanlarla sınırlanıyor. Hal böyleyken çeşitli zamanlarda yollarınızın sosyal networkden birileriyle kesişmesi kaçınılmaz oluyor.

Metroya binip halkın içerisine karıştığım nadir günlerden birinde, lisede bir süre yanyana oturduğumuz sıra arkadaşımla karşılaştık. “Nasılsın, iyimisin?”, “İşler güçler ne alemde?” muhabbetlerinden sonra muhabbet dönüp dolaşıp evliliğe geldi tabi. O zamanlar evlilik konusunda çekincelerim olduğundan daha ziyade arkadaşım *Mustafa konuşuyordu:

M- Abi valla ben annemlere söyledim hemen bi kız bulun ben evlenecem dedim.

Ben- İyi de sen askere gitmedinki hocam, nasıl olcak evlilik falan, zor olmaz mı?

M- Yemişim askerliği doktora yaparım yine gitmem, önce bir evleneyim de sonrasına bakarız.

Mustafa nın kararlılığına hayran kalmıştım gerçekten, beni de biraz gaza getirmişti sağolsun. Gelişmelerden haberim olsun mutlaka dedim sonrasında klasik kırk yılda bir görüşen arkadaş muhabbetleri döndü; “Görüşelim abi bi ara, senin numaran aynı demi? a silinmiş telefondan neydi bi söylesene…” sonra ayrıldık ve tabi ne araştık ne de görüştük kendisiyle.

Mustafayla denk geldiğimiz o hafta annem, çok düzgün bir ailenin naif bir kızları olduğunu söyledi, gün bahanesiyle gidip gördü de kendisini. Eski siyasilerden birinin güzelce bir kızı olduğunu, ismini ve okulunu biliyordum. Kısa bir internet araştırmasından sonra *Melek kızımızı buldum, resimlerinden gerçekten naif bir hanımefendiye benziyordu. Potansiyel gelin adaylarına talip olma konusundaki işleyiş ile ilgili çekincelerim olduğundan annemin hiç birşey yapmamasını istedim.  İnternet üzerinden Melek ile iletişime geçmeye karar verdim.

Tesettürlü, naif bir kız ile hiç tanımadığı birisi pozisyonundayken nasıl iletişime geçeceğimi bilemedim açıkçası. Ne dersem nasıl bir tepki verirdi acaba, ne yapmalı ne etmeli, diye ali desidero modunda düşünürken bir gün cesaretimi tolplayıp iki satır birşeyler yazdım kendisine. Ortak arkadaşlar olduğundan “aa nerden tanıyorsun bu arkadaşları, yoksa tanışıyormuyuz” içerikli bir mesaj attım. 2-3 gün sonra insanca bir cevap attı sağolsun, bu konudaki bir iki mesajlaşmadan sonra yazacak birşey bulamadım. Sonuçta bir bayanla tanışma konusunda değil master tezimiz haftalık ödevimiz bile olmadı. Sonra şuursuz arkadaşlarımdan birinin gazına gelerek direk olaya daldım; “e madem tanışmıyoruz tanışalım ozaman” içerikli talihsiz bir mesaj attım. Sonraki günlerde attığım mesajın pişmanlığını yaşadım ama iş işten geçmişti. Melek kaale alıp cevap yazmadı tabi. Bu fasıl böylece kapanmış oldu.

Gelelim Mustafa ile Melek in arasındaki bağlantıya…

Melek kızımız yakın arkadaşım olan *Faruk un çapraz komşusu aynı zamanda. Mesaj faciasından 2 ay sonra Faruk evden çıkarken Mustafayı annesiyle iki dirhem bir çekirdek Melek lerin evinden çıkarken görüyor. Mustafa kaçak cevaplar ve sahte sebepler söyleyerek ortamdan uzaklaşıyor. Derken 1-2 ay sonra Mustafa nın Melek ile nişanlandığını öğreniyoruz. Tam o sıralar Mustafa Facebook ta medeni durumunu nişanlıya çeviriyor. Ben de gayri ihtiyari her nişanlanma evlenme ile ilgili durumları adettendir diye beğendiğimden, Mustafa nın nişanlanma durumunu da beğendim. Farkına vardığımda da değiştirmedim nedense.

Derken ben askere gittim. Bir çarşı izninde Mustafa nın facebook ta medeni durumunu nişanlıdan evliye çevirdiğini gördüm. Bu sefer de pisliğine beğendim. Sonuçta Melek benim ismimi biliyordu ve eşinin arkadaşıydım, entrikalı durumlar.. Asker dönüşü bizim gençler ile bir alışveriş merkezinde yemeğe gittik. Buraya kadar anlattıklarımı oradaki arkadaşlara da aynen anlattım. Sonra kalktık otoparka gittik ve ben montumu yemek yediğimiz yerde unuttuğumu farkettim. Koşaradım avm ye girerken bir de ne göreyim Mustafa ve Melek, taze evliler, el ele karşıdan geliyorlar. Mustafa beni görüyor, eşini dürtüyor, eşi de bana bakıyor sonra ikisi birden başlarını önlerine eğiyorlar. Ben de koşarak yanlarından geçip gidiyorum. 5 dakika önce anlattığım hikayenin tüm kahramanları aynı karede buluşuyoruz.

Metroda görüştüğümüz o günden beri Mustafayla görüşmedik. Şu anda o evli, ben ise eşine eskiden facebook üzerinden asılmış birisi olarak yaşayıp gidiyorum…Ama az önce de Melek in facebookuna baktım, pisliğine:)

 

Categories: Uncategorized | Tags: , , , | 1 Yorum

Yazı dolaşımı

One thought on “Hikaye 6 – Arkadaşımın Aşkısın

  1. Geri bildirim: Hikaye 11,5 – Üzgünüm Büşra Revolution | Nasıl Evde Kaldım

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

