Hikaye 8 – Üzgünüm Büşra

Genel olarak iyi bir insansınızdır, temiz kalpliliğiniz, iyi huyluluğunuz, ince ruhluluğunuz ve kibarlığınızla insanların takdirini kazanmışsınızdır. Ama bazen öyle birşey yaparsınız ki alemin en öküzü o yaptığınızı yapmaz..ve işin enteresanı, o yaptığınızın nedeni yoktur…

Oğluna kız bakan anneleri iki grupta inceleyebiliriz; biri yırtıklık derecesinde aktif, diğeri ise utangaçlık derecesinde pasif annelerdir. Benim annem ikinci gruba giriyor malesef ama yengem kesinlikle ilk grupta yer alıyor. Günlerden birgün annem ve yengem meşhur tesettür markalarından birinin mağazasına alışveriş için giderler. Eşarptır pardesüdür bakarken, kendileri gibi alışveriş yapan bir anne-kız dikkatlerini çeker. Kızımız uzun boylu, renkli gözlü, kumral ve tesettürlüdür, allah nazarlardan saklasındır. Annem kendisini pek bir beğenir, sağından bakar solundan bakar ama bir türlü yaklaşamaz. Kızımızın annesiyle bir kaç saçma alışveriş muhabbeti kurmaya çalışsa da başarılı olamaz. Sonra durumu yengeme anlatır…

Yengemin geldiği yerde bu işler çok daha basit bir şekilde, ışık hızında olurmuş, bu yüzden maceralarımdan bahsettiğimde şaşkınlık ve dehşet içerisinde kalır kendisi. Neyse yengem, annemden durumu öğrenir öğrenmez hemen kızın annesinin yanına gider ve mealen şu cümleleri kurar:

-Merhaba, biz sizin kızınızı çok beğendik. Bizim de bir oğlumuz var pek yakışıklı *makinist. Annesi de bu hanım kendisi *kimyager . Siz de kızınızdan biraz bahseder misiniz? Olursa çocuklar bir görüşse, telefonunuzu alsak.

Yengemin bu şaşırtıcı çıkışı karşısında Kızımızın annesi gayet olumlu bir yaklaşımla kızından bir kuple bahseder ve kendi telefonunu yengeme verir. Yengem numarayı alır almaz beni arar bir anlatır bir anlatır ki, aman allahım. Benim aklımdan ne bar rafaeliler ne adriana limalar geçti artık siz düşünün. Beklentimi inanılmaz arttırdı bu konuşma, tabi bir de “Kader ağlarını örüyor mu ne?” düşüncesi durumu iyice çekici kıldı.

Annemler eve geldiklerinde kızımız ile ilgili ütm bilgileri almaya çalıştım; kızımızın ismi *Kübra soyismi *Kara, *Çankaya Üniversitesi Halkla İlişkiler mezunu, *Büyükşehir Belediyesi nde çalışyor. Bu bilgileri aldıktan sonra yüce bilgi kaynağımız internetten hummalı bir araştırmaya giriştim. Onlarca Kübra Kara’ yı araştırdım, üniversitenin internete açık bütün sınav sonuçlarına, hocalarının dokümanlarına, Büyükşehir Belediyesi’ nin çalışanlarına kadar herşeye baktım. Ama bu profilde bir Kübra Kara yoktu malesef.

Sonrasında annem Kübra nın annesi ile görüştü, evlerine ufak bir ziyarette bulunmak istediğini iletti. Ama yine şaşırtıcıdır ki; Kübra nın annesi önce benimle kızının görüşmesini, sonrasında ailelerin görüşmesini istedi. Hafta sonu tekrar görüşmek üzere anlaşıp telefonu kapattılar. Kübra ile görüşmek için haftasonunu beklemeye koyulduk. Bekleme sırasında hayal dünyamda çeşitli seyahatlere çıktım ve beklentim iyice tavan yaptı. Haftasonu geldiğinde annem Kübra’ nın annesini aradı, müsaitse kızlarıyla görüşmek istediğimi söyledi. Kübra’ nın annesi kızının telefonunu verdi ve adet olduğu üzere telefon numrasını söyledikten sonra kızının adını söyledi: “Büşra Kara”. Aman Allah’ ım dı, annem kızın ismini yanlış anlamıştı, tüm internet araştırmalarım boşunaydı. Hemen facebook tan arattım pat diye çıktı, resmi de vardı…Ama bar rafaeli değildi…Adriana, miranda da değildi (kasıtlı abartıyorum:). Beklendiğim gibi çıkmasa da hemen *Büşra yı aradım, meslek taassubundan olsa gerek, çağrı merkezinden biriyle konuşuyormuş gibi hissettirdi biraz, buluşma yerini saatini konuştuk ve telefonu kapattık.

Anneme ve yengeme diyecek laf bulamıyordum, hem o kadar övdüler ve övdükleri gibi çıkmadı, hem de yanlış bilgi verdiler. İsim de yanlış verilmez ki arkadaş ayrıca *Çankaya Üniversitesi’ nde Halkla İlişkiler Bölümü de yok.

Neyse ilk görüşmemi yapacak olmanın heyecanıyla bir kaç farklı kombin deneyip en efendi ama klas olan elbiselerimi giyindim, özel günlerde kullandığım parfümümü sıktım, sinek kaydı traşımı oldum ve buluşmaya gittim. Yıllardır ilk defa bir buluşmaya erken gitmiştim, mekanda ufak bir keşif yaptım sonra Büşra yı aradım, bir iki dakika sonra geldi. Büşra, yengemin dediği gibi renkli gözlü kumral uzun boylu beyaz tenli bir bayandı, açık renkli trench coat vari bir elbisenin altında, kumaş pantolonuna uygun bir topuklu ayakkabı giymişti. Bu haliyle benimle aynı boydaydı ama kendimi baya cılız hissettim yanında.

Az önceki keşif çalışmamda belirlediğim masaya oturduk, siparişimizi verdik ve muhabbet başladı. Enteresan bir gerginlik vardı ortamda, sürekli muhabbet açmaya çalışsamda zaman zaman sinir bozucu bir sessizlik oluyordu. Sinir bozucu olan başka birşey de ben konuşurken Büşra’ nın “hıhı, evet, hıhı, hımm,evet” şeklinde birbirini takip eden çağrı merkezi çalışanı tepkileriydi. Ortak noktaların olma ihtimali olan muhabbetler açmaya çalıştım, laftan lafa atladım, biraz saçmaladım, komik ama tatlı sakarlıklarımdan bile bahsettim ve 45 dakikanın sonunda artık muhabbet bitti. Son olarak sadece tanışma amaçlı görüştüğümü, evlilik gibi bir yükümlülüğün iki taraf için de olmadığını, rahat olması gerektiğini kibarca anlattım. Büşra da beklediği gibi katı kuralları olan dindar bir adam olmadığımı itiraf etmek istediğini söyledi. Teşekkür edip, görüşürüz deyip ayrıldık.

Uzaya fırlatılacak maymun gibi hissediyordum veya amerikan savaş filmlerinde yakınına bomba düşen askerin duyduğu çınlama eşliğindeki sessizlik gibi bir haldeydim.(ya da captain miller gibi http://bit.ly/QBEwBb) Eve gittim annemle konuştum, biraz daha internet araştırması yaptım, yeni fotoğraflarını buldum, beğenip beğenmediğimi, onun beni beğenip beğenmediğini düşündüm. Sonunda çok da beğenmemiş olsamda, tekrar görüşüp biraz daha tanımam gerektiğine karar verdim. 3-4 gün sonra ararım dedim. 4.gün telefonu elime aldım, yarın ararım dedim. 5. gün çok yoğunum dedim aramadım, sonraki gün unuttum, ertesi gün aramalıyım artık diye düşündüm telefonu elime aldım ama aramadım ve bu böyle devam etti. 10. gün artık çok geçti, ne Büşra yı ne de annesini aradık.

Neden böyle davrandım, neden aramadım, bilmiyorum. Yaptığımın ne kadar kötü birşey olduğunun farkındayım. Olumlu veya olumsuz Büşrayı aramalıydım kesinlikle. Onca yıllık hayatımda pişmanlığını duyduğum nadir davranışlarımdan birine imza attım, öküzce davrandım…Üzgünüm Büşra…

 

*Kübra Kara: annemin söylediği yanlış isim *Büşra Kara: annemin bahsettiği kızın doğru ismi *Çankara üniversitesi Halkla ilişkiler: annemin söylediği Büşranın mezun olduğu okulun yanlış ismi

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , | 1 Yorum

Yazı dolaşımı

One thought on “Hikaye 8 – Üzgünüm Büşra

  1. Geri bildirim: Hikaye 11,5 – Üzgünüm Büşra Revolution | Nasıl Evde Kaldım

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

