Hikaye 11 – Üç Kere

Görsel

Bazen herşeyin suyu çıkmış gibi hissedersiniz de hiç bir şey yapasınız gelmez ya; uzun zamandır öyle bir ruh hali içindeydim. Bu yüzden hikayelere uzunca bir ara verdim. Lakin kaderin oyunları yine enteresan bir perde ile tezahür etti ve bunu yazmalıyım diye düşündüm. İşte geliyor…

Gelin adayı bulma çalışmaları sırasında bazen çevrenizdeki herkesin sizin için seferber olduğunu görüyorsunuz. En başta farkedilmiyor ama bir an durup düşündüğünüzde; anneniz, teyzeniz, iş arkadaşınızın annesi, komşunuz, komşunuzun komşusu, babanızın arkadaşı, sizin arkadaşlarınız mutlaka ufak da olsa bir teklifle karşınıza geliyor. Bu konuda şikayetçi olmak haddime değil tabi. Ama bir de sizin adınıza girişimde bulunanlar var…

Yorucu bir çalışma günü sonrası eve gelmiş ve enteresan bir şekilde annemlerin akşam yemeği seramonisine yetişmiştim. Bir taraftan günün muhasebesini yapıyor bir taraftan da yemeğimi yiyordum. Ama annemin sessiz ve tedirgin hali gözümden kaçmamıştı. Derken sevgili validem çözülmeye başladı.

– Hani bizim yan apartmanda Hüdaverdi hoca vardı ya, onun güzel bir torunu varmış, diş hekimiymiş pek güzel bir kızmış, *Düriye teyzen söyledi.

+ E ne güzel biraz araştırıver annem

– Araştırmaya gerek yok oğlum. Düriye teyzen kızın babannesiyle konuşmuş, görüşme ayarlamış sana. pazartesi günü buluşacakmışsınız.

+ Anne olur mu öyle şey, ben sadece sana benim adıma konuşman için vekalet verdim, Düriye teyze kim oluyor?

– Şimdi olmaz oğlum bak kızın telefonunu almışlar, kızın babannesi senin için babasıyla konuşmuş, hem buluşacağınız yer bile belli.

+ Anne şaka mı yapıyosun, tanımayız etmeyiz nasıl görüşcem kızla ben öyle şey mi olur?! Git Düriye teyzeye söyle ne yaptıysa geri alsın düzeltsin hatasını ben anlamam!!Benim kızdığımı da söyle, o kim oluyormuş benim adıma…tövbe tövbe

Bu konuşmadan sonraki günlerde annemin tedirginliğinin sürekli arttığına şahit oldum. Gün aşırı “Bu kızı ne yapalım?” şeklinde sorular soruyor, kendi kendine üzülüyordu. Yumuşak kalpli olduğundan gidipte Düriye teyzeye bir şey diyememişti besbelli. Yine bir akşam yemeğinde titrek bir sesle yine sordu. Annemin üzülmesine hiç bir zaman dayanamadığım için bütün prensiplerimi ve gururumu bir kenara bırakıp, annemin hatrı için kızla görüşebileceğimi söyledim. Hemen yüzü güldü tabi..

“Hatrın için görüşeceğim ama birşey beklemeyin bu işten” dememi takiben elime bir A4 kağıt tutuşturdu annem. Kağıtta 4 satır yazı vardı ama ilkokul 1 terk yazısı gibiydi. İlk satırda okunmayan bir isim “*Nezihe”, ikincisinde telefon numarası, sonrakilerde ise yer ve zaman yazıyordu. Saçmalıklar silsilesinin tek sayfalık ihtarnamesiydi aslında ama ben o an idrak edememiştim.

Ertesi gün yılda 1 kere bize gelip, 2 hafta kalan pek muhterem halam geldi. Kendisi kocasından çok çekmiş ve sonrasında kocasını bastırmış cevval bir hatun kişidir. Gelir gelmez annemle bizim durumları konuştular ve bu mevzudan da haberdar oldu kendisi. Hiç beklemeden bana gaz ve telkin verme olayına girişti. Sadece 1 gün dayanabildim ve ertesi gün mesaj atıp müsait olduğunu öğrenip Nezihe hanımı aradım, görüşme ile ilgili yer ve saat konusunda anlaştık. Düriye teyzenin ayarladığı saat mesai saatlerim içerisinde kalıyordu netekim. Unutmadan belirteyim, Nezihe nin soyismi olmadığından ve zaten ismi de bana yanlış iletildiğinden internet araştırmalarım boşa gitti..

Derken görüşme günü ve saati geldiğinde ben çoktan stratejik olarak konuşlanmış, geldiğime dair mesajı, oturma konumumla beraber Nezihe hanıma göndermiştim. 15 dakika sonra tesettürlü bir hatun ve uzunca bir erkek oturduğum yerin yakınına gelerek etrafa bakınmaya başladı. Aslında tek başına oturan bir ben vardım ortamda ama nedense bir süre etrafa bakındılar. Meğerse bir alt katta tek başına oturan orta yaşın üzerinde bir adamı ben sanıp şoka girmişler. Bu sırada ben ayağa kalkıp kendimi tanıtarak kendileriyle iletişimi başlattım. Nezihe ve yanındaki erkek kardeşiyle böylece tanışmış oldum. Daha önceki tecrübelerimde gelin adayının teyzesinin eltisinin oğlu ile tanıştığım için Nezihe nin görüşmeye erkek kardeşiyle gelmesini hiç yadırgamadım. Hatta masaya davet ettim, gerginliğini almak için geyik bile yaptım. Sonra sağolsun eleman kalkıp gitti, biz de Nezihe hanımla başbaşa kaldık. 

Nezihe her ne kadar benim tarzım olmasa da boylu poslu renkli gözlü bir bayandı. Uzun etek-ceket kombinasyonunu anne styla topuklu ayakkabı ve başörtüsü içe tamamlamıştı. Rahat tavırlarımı sürdürerek hemen geyik muhabbete girdim, havadan sudan konuştum Nezihe hanıma pek fırsat vermedim. Derken konuşma sırası ona geldi; büyük ihtimalle çeneli bir kızdı ama konuşurken heyecandan nefesini bile ayarlayamıyor, hafif tombulca yanakları pembeden koyu kırmızıya renk cümbüşleri sergiliyordu. Sürekli masadaki tuzluk biberlik ne varsa onlarla oynuyordu. Karşılıklı kendi özelliklerimizden bahsettik, aslında daha çok ben bahsettim o da ortak olanları söyledi. derken 40 dakika sonra erkek kardeş çıkageldi, büyük ihtimalle ailesinin talimatları doğrultusunda zaman tutuyordu. 40 dakikanın sonunda topa hakim olma yüzdem %80 in üzerindeydi. Neyse sonra vedalaşıp tekrar görüşmek üzere ayrıldık. Yanlız ben hala Nezihe nin isminin Nezihe olduğunu sanmaya devam ediyordum.

3 gün sonra yine bir akşam yemeği sırasında telefon geldi. Arayan Düriye teyze idi, annemle birşeyler konuştular sonra annem apartopar telefonu kapatmasını söyledi. Meğerse Düriye teyze Nezihe nin babannesine gitmiş ve yine ortalığı karıştırmış. Tabi ben bu durumda delirdim biraz ve anneme kızdım hafiften. Sonra aşağıdaki muhabbetler döndü;

Ben: Anne bu kadın yine ortalığı karıştırcak bak hem kız tarafına hem bizim tarafa ayıp olcak biz arada kalıcaz sonra. Sen kızmadın demi Düriye teyzeye.

Annem: Kalbini mi kırsaydım oğlum? Sus!

Ben: Kırsaydın sadece onun kalbi kırılacaktı şimdi herkesin kalbi kırılabilir, zaten senin hatrın için görüştüm kızla bişey olacağı da yok. Başımıza iş açacak

Halam: Ne demek hatrına görüştüm sen aramadın mı kızı görüşmek için?!!

Ben: Hala dalga mı geçiyosun kadın ortalığı karıştırmış, ben ayıp olmasın diye..

Halam: Sen istedin de aradın, istemesen aramazdın.

Annem: Kim dedi sana ara diye ben mi ara dedim sen aradın, sen de istiyosun.

Ben: Başlarım yapacağınız işe, ben annem üzülmesin diye görüşüyorum kızla sonra benim başıma kalıyo..

Halam: Hep anaya babaya karşı gelin zaten Bak Bak!!

Annem: Dönüyim sırtımı da vur, hep ben kötüyüm zaten !!!

Ben: Yahu…tövbe tövbe..

Konuşmanın sonunda elimdeki kaşığı bırakıp hiddetle masadan nasıl kalktım, kendimi fitness e nasıl attım bilmiyorum. Sonraki günler annem ve halam bana küstüler, derken halam evine geri döndü. Sonraki gün annem bombayı patlattı; Nezihe kızımız beni beğenmiş tekrar görüşebileceğini söylemiş. Düriye teyze de büyük ihtimalle benim ağzımdan birşeyler söylemiş olacak ki annem tekrar görüşmem konusunda ısrarcı oldu. İşler iyice çığırından çıkmadan bu işe son noktayı koymalıydım. İsteksizce de olsa Nezihe ye mesaj attım, bir de nedendir bilinmez Whatsapp ı olup olmadığını sordum. Hemen sonra da Whatsapp kullandığını görüp ordan mesaj attım. 15 dakika sonra Whatsapp kullandığını ama mesaj attığım hesabın annesine ait olduğunu söyleyen bir SMS geldi. Bu durumda bendeki numaranın annesinde olması gerekiyordu. Aman Allah ım dı! Bana verdikleri numara Nezihe nin değil annesinin numarasıydı! ve aslında Nezihe diye annesiyle mesajlaşmıştım! Allah tan kıza doğru düzgün mesaj atmadım da olası faciaların önüne geçmiş oldum.Neyse bu şok mesajdan sonra Nezihe hanım ya da annesi bana 10 gün sonrası için randevu verdi.

2. görüşme için yine aynı yerde aynı saatte yine erkenden yerimi aldım. Bu sefer ortada erkek kardeş yoktu ama Nezihe yine geç kalmıştı. Enteresandır bu defa kızı babası getirmişti biraz garipti doğrusu. Neyse muhabbet muhabbeti açtı derken evlilik konusuna girdik. O bana ne istediğimi sordu ben ona sordum. Klasik “kocam beni olduğum gibi kabul etsin” isteği konusunda tartıştık, kendisini mat etmeme rağmen sabit fikirli olmakla suçlandım vs. Ama kopma noktası benim bir insanı 1-2 görüşmeyle tanımanın mümkün olmadığını söylemem üzerine Nezihe nin “güvendiğim bir abla dinen 3 kereden fazla görüşmemin caiz olmadığını söyledi” ile başlayan kısımdı. Neden 3 tü 2 veya 4 değildi de neden 3 tü, Durumun saçmalığını vurguladım ve yine kendisini köşeye sıkıştırdım. Bu sefer yanlış düşündüğünü kabul etti fakat “1-2 görüşmeden sonra aklında bir fikir oluşmayan erkek oyalıyordur” gibi talihsiz bir açıklamada bulundu. Bunun üzerine uzun uzun konuştuk, bana alenen kızdı. Bir iki zarf atarak benim istediğimi söylediğim karakter özelliklerinden farklı davranıp davranmadığını test ettim. Test sonuçları Pozitifdi ve ben bunu kendisine belli ettim. Derken muhabbet bitti ve tam o sırada babası aradı, geldiğini aşağıda beklediğini söyledi. Hazırlandık, mekandan çıkarken babasıyla konuşup konuşmamam gerektiğini sordum Nezihe ye. Çekinmeden konuşabileceğimi ama konuşmam konusunda zorlamak istemediğini söyledi. Bende ozaman sen babana söyle de ben bir selam vereyim dedim.

Mekandan çıktığımızda babası arabanın içinde kızını bekliyordu, bizi görmesine rağmen arabadan inmemişti. Babaların bu durumlarda gergin olmasını anlıyabiliyor ve hak veriyorum . Bu yüzden önce Nezihe den babasına söylemesini rica ettim ama tabi Nezihe hanım bombayı kucağıma atıverdi. Ön kapıyı açıp babasına ” Baba, Abbas seninle bişey konuşacakmış” deyip geri çekildi. O an adamcağızın aklından geçenleri düşünemiyorum. Neyseki ben soğuk kanlılığımı koruyup kendimi tanıtıp teşekkür ettim, selam verip geri çekildim.

Sonraki gün görüşmede aldığım Nezihe nin gerçek numarasına standart bir iki mesaj attım ama kendisi beni sallamadı. Benim de canıma minnet aslında ama işte nezaket damarımız bir türlü rahat vermiyor. Daha sonra, kendisini arayıp ne kadar güzel ve ahlaklı bir kız olduğunu ama mizaçlarımızın uymadığını, bu yüzden kendisini oyalamamam gerektiğini söyledim ve teşekkür ettim. Macera da bu şekilde son buldu…Bu arada Nezihe nin asıl ismi Nesibe imiş :) 

*Düriye: Ortalık karıştıran komşu , *Nezihe: Gelin adayının yanlış ismi , *Nesibe: Gelin adayının gerçek ismi , *Hüdaverdi Hoca: Nesibe nin dedesi

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , | 1 Yorum

Yazı dolaşımı

One thought on “Hikaye 11 – Üç Kere

  1. Geri bildirim: Görücü Usulü Görüşme Rehberi – 1.Bölüm “Empati” | Nasıl Evde Kaldım

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

