Hikaye 11,5 – Üzgünüm Büşra Revolution

Bu hikayeyi anlamanız için önce Üzgünüm Büşra hikayesini okumalısınız, zira bu hikayem devam niteliğindedir. Hikaye 8 -Üzgünüm Büşra

Kader ağlarını herbirimiz için farklı farklı örer. Bazılarımız için çok şaşırtıcı gelir bazılarımız içinse gayet sıradandır. Benim için de artık kader ağları sıradanlaşmış bir halde ama belki siz şaşırırsınız…

Büşra hanımla görüşmemizin üzerinden 6 ay geçmiş ve ben kendisini halen aramamıştım. Zaten bu saatten sonra aramamın da bir manası, bir değeri yoktu. Ama blog umu yeni okuyan bir arkadaşım, *Alican, Büşra ya çok ayıp ettiğimi, arayıp özür dilemek için hiçbir zaman geç olmadığını söyledi. Aslında ben de bu konuda orta seviyede vicdan azabı çekmekteydim. Alican ın bunu vurgulaması vicdan azabımı bir üst seviyeye çıkarmıştı açıkçası. Bir an arayacak gibi oldum ama yine aramadım…

Alican ile konuşmamızın üzerinden 1-2 saat geçmişti ki Büşra hanımdan facebook üzerinden bana bir mesaj geldi. Daha önce kendisiyle hiç mesajlaşmamış arkadaş bile olmamıştık. Hadi bakalım kader ağları diyerek mesajı okudum. Mesaj da herhangi bir beklentisi olmadan bu mesajı yazdığını facebook ta gezinirken bana denk geldiğini belirttikten sonra, hemcinslerinin aynı duruma bir daha düşmemesi için görüşürüz dedikten sonra bir daha aramamış olmamın kendisini ne kadar üzdüğünü söylemiş. Vicdan azap seviyemin zirveye ulaştığı anlardan birini yaşadım o an. Hemen içimi döktüm kendisine üzgün ve pişman olduğumu, özür dileyecek bile yüzümün olmadığını belirten bir günah çıkarma metni yazıp kendisine gönderdim. Büşra da durumun vehametinin farkında olduğumu öğrendiği için memnuniyetini belirtti ve Allah a emanet etti beni.

Bu ilginç tevafuk sonrası vicdanen bir nebze de olsa rahatlamıştım. Ama tabi tevafuklar silsilesi devam etmekteydi. 2-3 ay sonra bu sefer ben facebookta gezinirken Büşra hanıma rastladım. Üniversiteden bir arkadaşımın arkadaşı olmasına rağmen bir zamanlar muhabbetimiz olan halen beni tanıyan bir arkadaşın profil resmindeydi kendisi. Arkadaşın medeni hali de nişanlı ya dönmüştü; “*Rıfat Kırat is now engaged with Büşra”. Gizlenecek bir şaşkınlığımın olmasını isterdim ama tepkisizdim. İkisi için de sevinmiştim ve kalbi duygularımla resimlerinin altına hayırlı uğurlu olsun yazdım. 1 Saat sonra Rıfat Kırat artık arkadaşım değildi; “Rıfat Kırat is no more your friend”. Büyük ihtimalle bir daha yolda görse yüzüme bakmayacaktır kendisi.

Rıfat ın bu tavrında ne kadar haklı olup olmadığını düşündüm. Aslında haklıydı tabiki ama diğer taraftan bir kızın bir erkekle evlilik niyetiyle görüşmüş olması, ne erkeğe ne de kıza bir yükümlülük veya bir leke getirmez diye düşündüm. Bu noktada Rıfat ın veya öncesinde Arkadaşımın Aşkısın hikayesinde geçen Mustafa nın benimle irtibatı kesmesi ne kadar mantıklı ve makul bir harekettir. Eğer benim ilgili kız arkadaşlarla görüşmüş olmam bu arkadaşlar için sorun ise aynı sorun evlendikleri kızlar için de geçerli değil mi acaba? Ya da görüşmüş veya yazılmış olmama rağmen bir şekilde olmamış olsa bile, ileriki günlerde benim müstakbel eşlerine meyletme veya aklından bile geçirme  ihtimalim mi var acaba? Yoksa bir güven sorunu içerisindeler mi? Değişik bir durum açıkçası, arkadaşlarımın tercihlerine saygı duyuyorum. “Sen olsan aynısını yapmaz mısın?” diye soracak olursanız; aralarında duygusal herhangi bir şey olmadıysa benim gibi bir insansa eğer harcanmamalı, hatta kız ile ilgili soruların yöneltilmesi stratejik bir hareket olabilir. Zira hem karşı tarafın ilgilendiğim kızla ilgili his ve düşüncelerini öğrenir bir nevi yoklamış olurum, hem de güvenilir bir kaynaktan kızımız ile ilgili bilgi almış olurum. Biraz geniş olduğum düşünülebilir evet, tabi bekara hatun boşamak kolay da denebilir. Günün birinde böyle bir durumla ben karşılaşırsam o zaman nasıl davranacağımı görürüz. Bazı şeyler yaşanmadan bilinmez…

*Rıfat Kırat : Büşra nın müstakbel nişanlısı, *Alican : My favourite white boy

 

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , , | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

