Bir Sevda Masalı – 2

Selda kızla konuşmamızdan sonraki bir kaç saat o kadar mutluydum ki anlatamam. Dürüst olmam gerekirse böyle bir sonucu beklemiyordum. Mütevazilikten veya ezikliğimden değil de daha çok bu işlerin her adımında temkinli olmayı, ümit bağlamamayı öğrendiğimden beklemiyordum. Aynı ihtiyatlı tavrımı sürdürmem gerektiğini de biliyordum aslında yine de gardım düşmüştü biraz. Sonraki gün Selda, Cemil ile iletişime geçmiş ve telefon numarasını bana iletmesi için vermiş. Selda levelindeki hatun kişileri telefonla aramak çoğu zaman hoş karşılanmayacağından whatsapp tan Selda ya selam verdim, saat sabah 10 sularıydı. Sonrasında da en son ne zaman online olmuş kontrolleri tabiki. Önce 15 dakika bekledim, mesajımı gördü ama cevap yazmadı, müsait değildir dedim. 1 saat sonra tekrar online oldu yine cevap yazmadı ve ben Cemil e yazmaya başladım. “Olum cevap yazmıyo Selda, bişey mi oldu acaba biriyle mi konuştu da fikri mi değişti?” Cemil beni yatıştırmak için birşeyler yazdı. Sonraki saatlerde de ben whatsapp ı kontrol ettim, Selda cevap yazmadı, ben Cemil’ e yazdım, Cemil beni teselli etti…Akşamki yüksek lisans dersinden de birşey anlamadım, değişik bir halet-i ruhiye içerisinde eve geldim. Derken Selda cevap yazdı; “Merhaba”. Hadi bakalıım o kadar cevap yazsın diye bekledim ama şimdi ne yazacağımı bilemedim. Bir şekilde muhabbete bir ucundan girmeliydim, masal olayından açtım muhabbeti ve sonra açıldı sohbetin kilitleri. Ama fazla uzun sürmedi ben de lafı hemen ne zaman buluşuyoruz a getirdim. Nezaketen özellikle istediği biryer var mı diye sordum, zira bazı hanımların bu konuda ciddi sınırları olduğunu biliyordum. Mutaassıp gençlerin klasik buluşma mekanlarının olduğu Çukurambar dışında biryerlerde buluşabiliriz dedi. Ben de diğer alternatiflerimi hatta en özel günler için sakladığım gizli mekanlarımı bile teklif ettim. Ama nasıl gelirim neyle gelirim oraları bilmem ki gibi abuk subuk çıkışlarda bulundu. Bir terslik olduğunu anlayıp muhabbeti değiştirdim, buluşma meselesini sonra konuşuruz dedim. Çünkü belki de görüşmeden önce benim hakkımda biraz bilgi almak istiyordu ya da biraz ertelemek istiyordu, zorlamadım bende. Sonra ilginç bir kaç cümle kurdu;”Bu aralar canım sıkkın pek iyi değilim”,”Sizinle aramızda birşey olması için sizden gerçekten etkilenmem lazım, normalde şu an olası değil”. Ben bu cümleleri kendini ağırdan satmak olarak algıladım tabi, sonuçta 5. girişimimde görüşmeyi kabul eden bir kızdı…

Muhabbetin ilerleyen kısımlarında Selda ile hemşehri olduğumuzu, hatta bir süre aynı semtte oturduğumuzu, babamın imamlık yaptığı camiye yaz kursuna gittiğini hatta aynı dondurmacıdan dondurma yediğimizi öğrendim. Kader ağlarını örecek gibiydi ama bakalım hayırlısıydı. Derken abimi almak için havalanına gitmem gerektiğini hatırlayıp muhabbeti bitirmek zorunda kaldım. Fena bir sohbet olmamıştı aslında, bir de buluşma organizasyonunu yapabilseydik iyiydi.

Ertesi sabah gardrobu açtığımda ne de olsa bugün buluşmayız deyip standart kreasyonlarımdan birini giydim, traş olmam gerekiyordu aslında ama üşendim, zaten akşama final sınavım vardı ne gerek vardı ki. Buluşma günü giyeceğim kreasyonu da ayarlamıştım bu süreçte. O gün işler çok yoğundu, öğlen tatilinde bile akşamki finale çalıştım. İş çıkışına yakın whatsapp tan bu akşam görüşmek istiyorum sizinle şeklinde bir mesaj geldi Selda dan. Sınavım var, okuldan geç çıkacağım vs. dememe rağmen Selda kararından vazgeçmedi ben de kıramadım. Şehrin en işlek AVM lerinden birinde buluşacaktık, Allah ım çok saçma bi seçenekti bu, çok hazırlıksız yakalamıştı beni, bari tıraş olsaydım. Oysa aklımda çok fena zamana ve mekana dayalı etkileme planları vardı. Bi önceki whatsapp muhabbetimizden sonra bu derece acele etmesi de şaşkınlık yaratmıştı üstümde. Tüm bunlara rağmen final sınavıma konsantre oldum, fazla düşünmedim..

Sınavdan çıktım, son hız AVM ye girdim, yüzümü gözümü yıkadım, namazımı kıldım, duamı ettim ve Selda yı aradım. İlkinde açmadı ikincisinde açtığında gülüyordu, biriyle konuşuyordu besbelli. Nerde olduğumuzu nerde buluşacağımızı konuştuk, sonra food court a doğru hareket ettim. McDonalds ın karşısında Popeye’s in yanında ortada bir masada iki tane tesettürlü kız vardı. Oturmak için hazırlık yapıyorlar gibiydi. “Hadi canım!” ablası, teyzesi, arkadaşı herhangi biri olabilirdi. Görüşmeye tek geleceğini düşündüğümden kısa süreli bir şaşkınlık yaşadım. Yanlarına yanaşıp selam verdiğimde diğer kız arkasına bakmadan uzaklaştı allahtan. Selda ile karşılıklı oturduk ve muhabbet başladı.

Aslında arkadaşına oturmasını söylediğini ama arkadaşının kabul etmediğini söyleyerek konuşmayı açtı. İsabet olduğunu söyledim ben de, hemen sonra beni hazırlıksız yakaladığından, daha güzel bir mekan bulabileceğimden bahsettim. Akşam bu konunun içini kemirdiğini bir an önce görüşmek istediğini söyledi, ben de güzel bir kaç kelam ettim. O da alakasız bir şekilde “ben size ümit vermedim değil mi?” cümlesini kurdu. O ne demekti şimdi, tamam şansım düşüktü ama bu ne demekti şimdi, bir şekilde toparladım ama… Sonra ben anlatmaya o da cümlelerim bittiğinde “hııımm”, “öyle mi ne güzel” gibi muhabbeti batıran, öylece kesen kelimeler sarfetti. Sonra konuşmanın bir noktasında evleneceğin insanı tanıma ile ilgili gereksiz bir gerginlik oluştu. “Ben biraz patavatsızımdır, sizi kırarsam affedin” gibi bir cümle kurdu ardından. Bir kaç kelam ettikten sonra bir sıkıntısının olup olmadığını sordum nezaketen (uyuz musun kızım senin derdin ne? diyecektim aslında), cevaben “sizinle alakalı değil sıkıntım, ama genelde böyle düz bi insanımdır zaten” dedi. Akabinde muhabbetimi öldürdüğü anlardan birinde “Keşke böyle güzel bir jesti benimle harcamasaydınız” dedi. Olur mu siz daha iyilerine layıksınız mealinde cümleler kurdum. Böyle bir jesti en azından bu şehirde yapabilecek bir erkek olmadığının da farkındasınızdır umarım fln dedim. Buna rağmen talihsiz açıklamaların ardı arkası gelmedi; “Ama benimle görüşmüş olmanız sizin için bir başarıdır bence”, “Bir ay önce gelseydiniz herşey çok daha farklı olabilirdi”, “Bir an önce bu durumun neticelenmesini istiyorum.”, “Bu konu içimi kemiriyor..” , “Yanlış anlamanızı istemem”, “Biriyle görüşmeye hiç hevesim yok.” vsvs.

İyice sabrımı taşırmıştı artık, zaten gayet gergin günler geçiriyordum, zor tuttum kendimi..Efendiliğimden ödün vermedim kesinlikle ama artık muhabbetin iyice … sardığını anladım. Resmen hayır demek için Selda hanım bu saçma AVM nin Foodcourt unun ortasında, alışverişine ara verip benimle görüşüyordu. Bir an önce neticelendirmek ve içinin kemirilmesini engellemek için…Ve muhabbet döndü dolaştı bitti, beynimde fırtınalar kopuyordu, Selda nın yüzüne bakamıyordum, “Kalkalım mı?” dedim,”Evet” dedi. Ben kalktım ama Selda halen oturuyordu. “Ama ben kararımı söylemedim” dedi. “Kararınız her ne ise şimdi söylemeyin, sonra söylersiniz” dedim. Kalktık Bursa İskender’ in yanından geçip yürüyen merdivene bindik. Ben evine bırakmayı teklif ettim, taksiye bineceğini söyledi. Standart, “Neidüğü belirsiz bir taksiciyle aynı arabaya mı, yoksa benimle aynı arabaya mı binmeyi tercih edersiniz?” dedim. Bir an mal oldu, standart “Hayır” dedi. Arkadaşını aradı, en alt kata ulaştığımızda arkadaşı kulaklığını takmış müziğini dinlerken Selda yı bekliyordu. Selda ile görüşürüzleştik, “Arkadaşına bakıp “Yanımıza oturmadığı için arkadaşına teşekkürlerimi sunarım” dedim. Selda gülümsedi, arkadaşı kulaklığını çıkarıp “Ne dedi ne dedi?!” dedi. Selda açıklamasını yaptı, gülüşüp gittiler…

Bir kaç gün sonra finallerim bitmiş, kaybedenler kulübünden arkadaşlarla internet kafe de half life oynarken Selda Whatsapp tan yazdı. “Böyle kapanmasını isteyebilirsiniz ama ben en azından bir helalleşmek isterim.Bendeki kutunuzu da ne yapacağımı bilemedim, size ulaştırayım mı?”. Half-life ın 3. saatindeydim (Bilenler bilir normalde 1 saatte beyninizi süngere çevirir half-life) sinirlenmiş ve kırılmıştım. Şöyle bir göz ucuyla baktım, cevap yazmadım önce, sonra dayanamadım ve şunları yazdım;

“Aslında kapanmasını istemem ama madem siz öyle istiyorsunuz, artık ısrar etmiycem. Hakkımı elbetteki helal ediyorum, lakin bu artık kamu davasına döndü. Selametle.”

Selda önce bu kamu davası olayını anlamadı, sonra ben affetsem de Allah affetmez mi diyosun, orasını Allah bilir mealinden agresif şeyler yazdı. Sinir olduğunu biliyordum, biraz daha sinir olsun dedim. Cevap yazmadım, “Gençler hadi biraz da counter atak” dedim. Üzgündüm gerçekten, elimden gelen herşeyi yapmıştım, benim gösterdiğim inceliğin ufak bir tezahürünü dahi görememiştim. Kafamı dağıtmam lazımdı biraz, gecenin geç saatlerine kadar oyun oynadım bende…Ertesi gün bu kamu davası konusuna bir açıklık getirmelisiniz nedemek istiyorsunuz?! vs yazdı ben yine cevap vermedim. İçine dert olsun istedim o an…

Üzüntüm ve kırgınlığım bir süre devam etti, bugün arkama dönüp baktığımda aynı kırgınlığı ya da üzüntüyü yaşamıyorum. Selda ya kızmıyorum da.. Belki başından geçen bir gönül meselesi vardı, belki başka bir sıkıntısı, belki hazır değildi böyle bir şeye veya ne istediğini bilmiyordu. Her şeye rağmen olgun davranıp kendisi ile tanışmak için bile böylesine uğraşan bir adama bir şans verebilirdi. Tanışmak için dahi bu kadar değer verip uğraşan bir adamın sonrası için neler yapabileceğini hayal edebilirdi.(Hayal edemeye de bilirdi sahi:) Zaten söylemişti; patavatsız biraz da odundu, patavatsızlığına verdim…Odunluğuna verdim…Umarım bir an önce yontulur en az benim kadar kendisine değer verecek birisiyle mutlu olur. Saçma sapan insanlarla evlenip karanlık ormanda tek başına koşmak zorunda kalmaz…

Allah cümle bekarlara imanlı, güzel ahlak sahibi, güzel ve zengin eşler nasip etsin! duamızı ettikten sonra hep beraber İbrahim Sadri’ nin Aykut Kuşkaya ile birlikte seslendirdiği şu güzel çalışmaya kulak verelim. https://www.youtube.com/watch?v=rtjmeyckkIU 

…Bide nerden bulduysam resmi sevdanın, resimde sevda inadına gülüyor 
Sevdam gayri resmi bilmekteyim, gel ki benim abim birazda üstümüzde macera güzel duruyor.
Yani yakışıyor adama yakışıklı bir sevda…Hayat haybeye vurmuyor yüzümüze belasını.
Hayat sokağımızda bir kehribar tespih gibi dokuyor tanelerini takır takır yüzümüze

 

Categories: Uncategorized | Tags: , , , , | 2 Yorum

Yazı dolaşımı

2 thoughts on “Bir Sevda Masalı – 2

  1. Haldun D.

    AMİN!!

  2. hatice

    yaşadığınız durumu okudum.Allah, size değer verip sizi mutlu edicek birini karşınıza hayırlısıyla en kısa sürede çıkartır inşallah.

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

